Termeni si Conditii

 CONDITII DE INCHIRIERE MASINI

For  english version click here

 

Clientul este rugat sa citeasca si sa confirme acceptarea Conditiilor de inchiriere si semnarea Contractului de inchirieri masini. Clientul trebuie sa indeplineasca toate conditiile stipulate mai jos. Acceptarea serviciilor noastre sau semnarea unui contract de inchiriere va fi considerata dovada concludenta a faptului ca acceptati  Conditiile de inchiriere. Confirmand ca doriti sa rezervati un autoturism prin intermediul site-ul nostru, online sau telefonic, indica faptul ca ati citit, inteles si acceptat acesti termeni. Daca aveti intrebati nu ezitati sa ne contactati.
Proprietarul isi rezerva dreptul de a refuza inchirierea unui autoturism fara explicatii.
Varsta soferului

Varsta minima a soferului trebuie sa fie de 20 ani.

 

Documente necesare pentru inchiriere masini

Pentru inchirierea autoturismului clientul trebuie sa prezinte – in original – un act identitate (Carte identitate, pasaport) si permis de conducere. Autoturismele nu pot fi inchiriate in baza unor copii ale actelor.

Soferul trebuie sa posede permis de conducere national sau international eliberat cu cel putin un an inainte de data de inchiriere. Permisul de conducere trebuie sa fie corespunzator categoriei autoturismului care urmeaza a fi condus.

Se poate adauga un sofer aditional – fara costuri suplimentare. Conditiile pentru soferul aditional sunt aceleasi ca si cele pentru soferul initial.

Agentul de inchiriere va face copii dupa permisul de conducere si actul de identitate a fiecarui sofer mentionat in contract.

Livrarea masinii de inchiriat

Autoturismul este livrat in data, locatia si ora stabilite cu clientul. Locatiile pot fi: aeroport Otopeni, biroul de inchiriere sau o locatie din Bucuresti indicata de client.

Acesta primeste in avans de la biroul de inchirieri toate informatiile legate de intalnirea cu agentul precum si detaliile de contact ale agentului care va livra autoturismul.

Pentru livrarea in aeroport – agentul de inchiriere va astepta clientul in zona sosiri – in partea dreapta a iesirii – cu o placheta cu numele clientului.

Dupa intalnirea cu agentul clientul va verifica autoturismul, va semna actele de inchiriere, va plati costul inchirierii si depozitul, si va utiliza autoturismul pana la sfarsitul perioadei de inchiriere.

Autoturismul se pune la dispozitia clientului impreuna cu copie a certificatului de inmatriculare, copie asigurare RCA si toate celelalte dotari corespunzatoare (trusa medicala, cric, etc). Autoturismul intruneste toate conditiile tehnice de folosire, fiind in stare normala de functionare si neavand defectiuni si lipsuri, cu exceptia celor mentionate pe imaginea din contractul de inchiriere.

La primirea autoturismului, va rugam sa verificati cu atentie daca prezinta eventuale defectiuni si sa le raportati agentului de inchiriere pentru a fi notate in contractul de inchiriere, inainte de plecare. Trebuie sa fiti de acord cu toate daunele semnalate in acest document sau sa aduceti completari in cazul neconcordantelor. În caz contrar, se consideră că ați primit un autoturism în conformitate cu documentul emis/semnat.

Livrarea masinii in afara orelor de program (08:00 – 19:00) va fi taxata cu 15 Euro TVA inclus .

Returnarea masinii de inchiriat

In ultima zi de inchiriere clientul va aduce autoturismul in locatia si la ora stabilite cu agentul si mentionate in contractul de inchiriere. Autoturismul trebuie returnat curat si cu rezervorul la acelasi nivel ca la preluare.

In cazul restituirii anticipate (inainte de expirarea perioadei de inchiriere) nu se ramburseaza sumele platite.

Depozitul se restituie pe loc la primirea masinii (dupa inspectia masinii) daca masina se returneaza in aceleasi conditii ca la predare. Daca exista daune locatorul va evalua valoarea acestora si abia apoi se returneaza diferenta de depozit.

Recomandam sa verificati autoturismul impreuna cu agentul nostru, in momentul returnarii, pentru a nu aparea in timp eventuale invinuiri de defectiuni ce nu au fost savarsite de catre dumneavoastra.

* Intarzierea in predarea autoturismului. Daca intarzierea este de cel mult 1 ora fata de ora stabilita – nu se vor percepe penalitari. In cazul intarzierii intre 1-3 ore se va percepe cuantumul a ½ zi de inchiriere. In cazul intarzierii cu mai mult de 3 ore se va percepe cuantumul unei zile de inchiriere. Daca intarzierea nu este anuntata telefonic firma de inchirieri isi rezerva dreptul de a anunta imediat politia pentru furt de masina.

Returnarea masinii in afara orelor de program (08:00 – 19:00) va fi taxata cu 15 Euro TVA inclus .

Plata serviciilor de inchiriere masina

Dupa semnarea de catre client a contractul de inchiriere acesta trebuie sa plateasca in avans costul inchirierii. Plata poate fi facuta cash (lei, euro, usd, gbp) sau prin carte de credit. Plata in lei se face la cursul BRD vanzare din ziua platii. Anumite autoturisme in special cele din clasa de lux nu se pot inchiria decat cu plata prin carte de credit. Pretul de inchiriere include TVA.

* Plata in avans

Plata in avans reprezinta suma pe care o solicita compania de inchirieri clientului pentru rezervarea unui autoturism din clasa solicitata de client. Aceasta suma reprezinta contravaloarea a minimum 1/3 din suma totala  de inchiriere si se scade din suma totala perceputa clientului pentru inchirierea autoturismului. In ziua inchirierii autoturismului clientul va plati diferenta dintre pretul total de inchirere si suma platita in avans. Daca clientul nu onoreaza rezervarea, aceasta suma ramane in contul companiei de inchiriere pentru acoperirea prejudiciilor rezultate.

Prin acceptarea acestor conditii clientul isi exprima acordul ferm pentru a-i fi debitat cardul cu contravaloarea 1/3 din suma totala  de inchiriere in situatia in care nu onoreaza comanda. Acest acord ferm va putea fi utilizat in situatia refuzului la plata sau in alte situatii litigioase.

Anularea rezervarii cu minimum 30 de zile inainte de inchirierea propriu zisa  va fi gratuita exceptand comisioanele bancare.

Depozitul/Garantia

Suma blocata ca si Deposit/Garantie reprezinta fransiza la asigurarea autoturismului. Aceasta suma reprezinta responsabilitatea clientului in cazul in care autoturismul sufera o dauna pe perioada inchirierii.

Garantia este de forma unei sume blocate pe cardul de credit al soferului principal. Plata garantiei cash sau cu card de debit este foarte rar acceptata si este la latitudinea societatii de inchiriere masini, asa ca va rugam sa ne comunicati inainte de preluarea autoturismului daca cereti expres acest lucru.

Depozitul este in mod normal returnat la sfarsitul inchirierii daca masina este returnata in aceleasi conditii ca la preluare. Firma de inchirieri isi rezerva dreptul de a mentine  blocata garantia pentru perioada de 24-48 de ore daca in momentul preluarii autoturismului de la client, exista banuieli ca au fost produse daune autoturismului, sau daca datorita gradului ridicat de murdarie al autoturismului nu pot fi identificate eventuale zgarieturi sau defectiuni.

Pentru daunele suferite de autoturism din vina clientului, soferului aditional, sau cu autor necunoscut, depozitul se retine partial sau total in functie de valoarea daunei. In situatia in care depozitul reprezinta franciza pentru avarii, acesta se va retine in totalitate depozitul fiind responsabilitatea clientului in caz de accident.

In cazul in care ati fost imprudent sau neglijent, sau ati condus sub influenta drogurilor sau a bauturilor alcoolice, va trebui sa platiti intreaga suma aferenta reparatiilor.

In caz de dauna asupra masinii  in stabilirea sumei ce se retine din garantie se vor lua in calcul si pierderile suferite de firma de inchirieri din pricina perioadei de reparatie a vehiculului.

 

Scaun de copil, GPS

La cerere, societatea nostra va pune la dispozitie contra cost urmatoarele accesorii :scaun copil ,  sistem GPS, telefon smart cu internet inclus, lanturi auto.

 

Inchirierile in afara tarii

Ca si regula generala utilizarea autoturismului inchiriat in afara granitelor Romaniei este interzisa. In situatii exceptionale este permisa iesirea autoturismului din tara dar numai cu aprobari speciale din partea firmei de inchiriere masini si cu costuri suplimentare. Autoturismele inchiriate nu pot parasi teritoriul Romaniei fara acordul scris al firmei de inchiriere masini. Orice incercare de parasire a teritoriului Romaniei cu autoturismul inchiriat este ilegala, va fi considerat furt si va fi anuntata de urgenta organelor de Politie.

 

In cazul unui accident

In caz de accident este obligatorie declararea acestuia la Politie care va constata daunele si va elibera Procesul Verbal de Constatare si Autorizatia de Reparatii. Aceste documente sunt indispensabile pentru functionarea asigurarii si pentru repararea autoturismului. Declaratia la Politie este obligatorie in toate cazurile: daca sunteti vinovat, daca sunteti victima, daca sunteti singur implicat, daca partea responsabila nu este identificata (ex. daune in parcare in lipsa dvs.). Fara aceste documente clientul este responsabil pentru toate costurile de reparatii. In cazul in care clientul este aflat sub influenta alcoolului, drogurilor, medicamentelor nerecomandate, responsabilitatea platii in caz de accident ii revine in intregime. In cazul unui accident clientul trebuie sa anunte imediat firma de inchirieri despre producerea acestuia. Neanunţarea imediată a accidentului duce la plata totală a daunelor de către client.

In cazul in care autoturismul a fost condus de o alta persoana decat persoana indicata in contractul de inchiriere, raspunderea pentru pagubele cauzate printr-un eveniment rutier revine clientului.

 

Incalcarea regulilor de circulatie

Clientul este responsabil pentru incalcarea regulilor de circulatie, ridicarea autoturismului dintr-un loc cu oprirea interzisa, inclusiv pentru plata taxelor de parcare sau a altor taxe. Politia trimite un document catre compania de inchirieri prin care solicita informatii despre soferul care a incalcat legislatia rutiera conducand autoturismul inchiriat la o anumita data si ora. Compania de inchirieri trimite politiei contractul de inchiriere cu datele clientului iar politia trimite amenda clientului.

 

Inchirierea pe termen lung

Inchirierea pe termen lung va ofera toate avantajele detinerii unei masini, minus responsabilitatile aferente: obtinerea leasingului, taxe, asigurari, reparatii, intretinere.

Un alt avantaj major al inchirierilor de tip este cel al deductibilitatii tuturor cheltuielilor aferente utilizarii unui parc auto: pretul, TVA-ul, reparatiile chiar si combustibilul.

Inchirierea pe termen lung inseamna: semnarea unui contract de inchiriere (folosinta) a autoturismului in schimbul unei rate lunare.

 

Precizari privind utilizarea autoturismului inchiriat

  • Clientul trebuie sa se asigure ca foloseste combustibilul corect/potrivit, sa verifice si sa mentina un nivel adecvat de ulei de motor, sa verifice si sa mentina presiunea corespunzatoare a rotilor, sa verifice nivelul lichidului de racire, in caz contrar va suporta toate daunele derivate din aceste situatii. Nefuncționarea cauzată de alimentarea cu un tip de carburant necorespunzător va fi taxată cu suma  250 Euro din suma depozitului.
  • Clientul nu va efectua reparatii asupra autoturismului inchiriat decat in garaje autorizate si numai cu acordul si conform instructiunilor firmei de inchirieri, plata lucrarilor efectuate se ramburseaza pe baza facturii eliberate pe numele firme de inchirieri, insotita de devizul de reparatii.
  • Clientul nu va incarca vehiculul peste masa agreata de producator sau/si de lege, nu va transporta un numar de pasageri ce depaseste numarul prevazut de producator si/sau legislatia in vigoare.
  • Clientul se obliga sa informeze firma de inchirieri cu privire la locatia si starea vehiculului la solicitarea acesteia.
  • Clientul nu va vinde, sub-inchiria sau instraina vehiculul, nu-l va folosi ca obiect de recompensare si nu va elimina semnele sau trasaturile care atesta apartenenta acestuia.
  • Clientul se obliga sa pastreze autoturismul incuiat pe durata in care nu il foloseste si sa tina asupra lui documentele acestuia. Firma de inchirieri nu raspunde pentru pierderea sau deteriorarea proprietatilor personale lasate nesupravegheate in interiorul autoturismului.
  • Pagubele produse asupra anvelopelor, oglinzilor, rotilor, geamurilor, precum si cele produse la podeaua exterioara si in interiorul autoturismului nu sunt incluse in asigurare, iar in caz de dauna asupra acestora, clientul va trebui sa achite contravaloarea acestora printr-o noua tranzactie POS/cash/OP.
  • Autoturismul nu va fi folosit in urmatoarele situatii: transport de substante inflamabile; in contraventie cu legislatia in vigoare si cu orice alte reguli de circulatie; pentru transportul de persoane sau bunuri in scopul obtinerii de venituri; pentru impingerea sau remorcarea altor vehicule; in timp ce clientul sau persoana de la volan este sub influenta alcoolului, drogurilor, narcoticelor sau a altor substante ce pun in pericol abilitatile psihice si fizice de a reactiona; in concursuri, curse sau teste auto, pe drumuri nemarcate pe harta oficiala a Romaniei; autoturismul nu va fi dat in folosinta unei alte persoane (inafara de cele mentionate in contractul de inchiriere). Toate aceste situatii reprezinta excluderi de la plata asigurarilor. In cazul in care valoarea pagubelor accidentului depaseste limita stabilita de lege, clientul este responsabil in mod direct pentru diferenta dintre valoarea totala a pugubelor produse si limita stabilita de lege, fiind de acord cu acoperirea integrala a valorii. Clientul este responsabil pentru valoarea totala a reparatiilor, in caz de dauna asupra masinii sau dauna intervenita in legatura cu masina intr-unul din cazurile de mai sus.
  • In cazul unui accident cu implicația unor terțe persoane identificate și cu posibilitatea folosirii unei polițe de asigurări a acestora, responsabilitatea clientului se reduce la plata taxei de administrare a dosarului de daună/pierderea cauzată de indisponibilitatea autoturismului, în valoare de 100 EUR.
  • În cazul furtului autoturismului clientul este răspunzător pentru costul înlocuirii autoturismului daca nu predă către firma de inchirieri în decurs de maximum 2 (două) zile lucrătoare documentele autoturismului, cheile acestuia și raportul emis de autorități. În cazul în care nu sunt îndeplinite condițiile menționate mai sus, clientul este responsabil pentru întreaga valoare a autoturismului inchiriat, la prețul de piață, actualizat in condițiile normale de uzură/vechime/dotări.

 

Atentie!

  • Nu exista limita de km pentru o perioada de inchiriere mai mare de 7 zile. Pentru inchiriere 1-7 zile limita este de 300 km/zi. Pentru fiecare kilometru parcurs peste limita stabilita se va percepe o taxa aditionala de 2 ron/km.
  • Pentru autoturismele returnate in condiții extreme de murdărie (tapiseria, elementele de interior) se va taxa suma de 50 Euro pentru curățarea autoturismului.
  • Distrugerea sau nereturnarea scaunului pentru copii, a telefonului mobil , lanturilor si a GPS-ului  va fi taxată cu 100 Euro. În cazul returnarii în condiții extreme de murdărie a scaunului pentru copii, taxa care se aplică pentru curățarea acestuia este 12 Euro.
  • Pentru distrugerea sau deteriorarea anvelopelor, clientul va fi taxat 200,00 Euro pe bucată.
  • În cazul pierderii sau deteriorării documentelor/cheii clientul va plăti integral înlocuirea acestora, la valoarea de 150 Euro pentru fiecare articol deteriorat sau lipsă.
  • Lipsa de combustibil: autoturismul inchiriat trebuie returnat cu nivelul de combustibil mentionat pe contractul de inchiriere, in caz contrar va trebui achitata contravaloarea combustibilului lipsa + o taxa de realimentare de 15 Euro.
  • Clientul va achita suma de  20 Euro pentru pierderea/deteriorarea plăcii de înmatriculare a autoturismului închiriat.
  • In situatii exceptionale datorate specificului activitatii de inchiriere, clientul nu primeste modelul confirmat ci unul din aceeasi clasa, sau o clasa superioara la pretul si in conditiile confirmate. Pentru aceste situatii ne rezervam dreptul a schimba autoturismul cu un altul chiar daca nu reusim sa informam clientul in timp util.